سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

 

 

 

 

 


[ پنج شنبه 88/12/20 ] [ 11:40 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]

یک سوم گونه‌های جانوری و گیاهی در معرض خطر انقراض هستند
اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت در تازه‌ترین گزارش خود هشدار داد که بیش از یک سوم گونه‌های جانوری و گیاهی در تمام دنیا در معرض خطر انقراض قرار دارند
اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) اعلام کرد که در مجموع ?? هزار و ??? گونه گیاهی و جانوری وارد لیست قرمز این اتحادیه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از آسوشیتدپرس ،  از این تعداد ?? هزار و ??? گونه برابر با ?? درصد، با تهدید جدی مواجهند. این درحالی است که دوزیستان با بیشترین میزان خطر انقراض روبه هستند همچنین خطر انقراض، ?? درصد از گونه‌های گیاهی را به شدت تهدید می‌کند.
تازه‌ترین لیست قرمز گونه‌های جانوری و گیاهی این اتحادیه که روز گذشته در سوئیس ارائه شد، نشان می‌دهد که تمام گونه‌ها از پستانداران تا خزندگان، دوزیستان، ماهیان و گیاهان در معرض خطر نابودی قرار دارند و هم اکنون ??? گونه برابر با ? درصد از مجموع، منقرض شده و یا در حال انقراض هستند.

همچنین ?? درصد از پستانداران، ?? درصد از دوزیستان، ?? درصد از پرندگان، ?? درصد از خزندگان، ?? درصد از ماهیان آبهای شیرین، ?? درصد از گیاهان و ?? درصد از بی‌مهرگان نیز در معرض خطر قرار دارند. 

* جزئیات گزارش :

دوزیستان:

به گفته IUCN از مجموع ? هزار و ??? گونه دوزیستان در دنیا که وارد لیست قرمز شده‌اند، هزار و ??? گونه در خطر انقراض قرار دارند درحالیکه ?? گونه منقرض شده‌اند و یا در حال انقراض در طبیعت رها شده اند. ??? گونه نیز به شدت با تهدید مواجهند، ??? گونه در خطر هستند و ??? گونه نفوذ پذیر شده‌اند.

پستانداران:

از ? هزار و ??? گونه پستاندار، ?? گونه منقرض شده و یا در حیات وحش در حال انقراض هستند. ??? گونه به شدت تهدید می‌شوند، ??? گونه در خطر هستند و ??? گونه نفوذپذیر شده‌اند.

خزندگان:

گزارش IUCN نشان می‌دهد که در مجموع هزار و ??? گونه خزنده در لیست قرمز حضور دارند که از این تعداد ??? گونه در سال جاری وارد این لیست شده‌اند. در مجموع ?? گونه منقرض شده و یا در حیات وحش در حال انقراض رها شده‌اند و ??? گونه با تهدید انقراض مواجهند.

بی مهرگان:

در لیست قرمز سال ???? اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت ? هزار و ??? گونه به چشم می‌خورند که از این تعداد ? هزارو ??? گونه با تهدید انقراض مواجهند، درحالی که از هزار و ??? گونه سنجاقک ??? گونه در تهدیدند.

ماهیان آبهای شیرین:

سه هزار و ??? گونه در لیست قرمز هستند که از این تعداد هزار و ??? گونه با تهدید انقراض روبه رو هستند.


[ پنج شنبه 88/12/6 ] [ 11:28 صبح ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]

دریاچه ارومیه نجات پیدا می کند؟

با ابلاغ مصوبه هیات دولت و تأمین ?/? میلیارد متر مکعب آب مورد نیاز دریاچه ارومیه این زیست بوم با ارزش از مرگ حتمی نجات می یابد.

به گزارش میراث خبر، مدیر طرح ملی حفاظت از تالاب های ایران، با اشاره به اینکه طرح مدیریت جامع دریاچه ارومیه تهیه و با یک مصوبه پیشنهادی به هیات دولت ارسال شده است، افزود: این مصوبه تنها راه خروج ارومیه از بحران کنونی است و انتظار می رود با ابلاغ آن از سوی دولت، موانع موجود تخصیص حقابه این دریاچه برطرف شود، بویژه آنکه در حال حاضر تفاهم کامل برای رعایت حقابه میان تمامی نهادهای ذی ربط ? استان آذربایجان شرقی، غربی و کردستان که حوضه آبریز دریاچه ارومیه در اراضی آنها قرار گرفته است وجود دارد.

به گفته وی، کل میزان آب تولیدی در ? استان یاد شده رقمی معادل ?/? میلیارد متر مکعب است که با تعیین حقابه دریاچه ارومیه مشکلات سد سازی و بهره برداری آب از منابع آبی برطرف می شود.

دکتر علی نظری دوست، که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، از تهیه طرح جامع مدیریت دریاچه پریشان نیز خبر داد و افزود: طرح جامع مدیریت تالاب شادگان هم مراحل نهایی خود را طی می کند و در نیمه دوم اسفندماه امسال این طرح به مراجع ذی ربط ابلاغ می شود.

مدیر طرح ملی حفاظت از تالابهای ایران با اشاره به اینکه زندگی و معیشت بیش از ??? هزار نفر مردم حاشیه تالاب شادگان به این تالاب وابسته است، تصریح کرد: هرگونه تهدیدی در تالاب شادگان حیات و معیشت این گروه پرشمار را با خطر جدی مواجه می سازد.

نظری دوست خاطرنشان کرد: تلاش دست اندرکاران طرح حفاظت از تالاب ها، تهیه یک مدل مدیریتی بدون استرس برای کل تالاب های کشور است که طی آن نیاز آبی هر تالاب محاسبه شده باشد و در شورای عالی آب به تصویب برسد و وزیر نیرو آن را تایید کند.نظری دوست، از مرزبندی و پهنه بندی زیستگاه ها در تالاب های کشور برای نخستین بار خبر داد و گفت: با وجود وسعت زیاد محیط پیرامونی دریاچه ارومیه، دو سوم حریم این دریاچه میله گذاری و مرز آن تعیین شده و فاصله میله ها به طور متوسط ??? متر و ارتفاع آن ?? سانتی متر است. قرار است این طرح در تالاب پریشان پس از یک دوره بارندگی و مشخص شدن وضعیت تالاب به اجرا درآید.

 

منبع: روزنامه قدس (www.qudsdaily.com


[ پنج شنبه 88/12/6 ] [ 11:22 صبح ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]

فروش اوراق سهام شرکت تعاونی حکمت آموختگان هگمتانه

سهام:

تعداد سهام از 1 تا 5 سهم می باشد که هر سهم 300.000 ریال معادل سی هزار تومان می باشد.

شرایط عضویت:

?. عضویت در کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی ( دانشجویان سال آخر و  فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی)

?. واریز هزینه سهام به شماره حساب سیبای   0106599581001بانک ملی به نام شرکت تعاونی حمکت آموختگان هگمتانه.

توضیحات: هر یک از دانشجویان سال آخر و یا فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی میتوانند با مراجعه به دفتر کانون با پذیرفتن شرایط عضویت که شامل:

?. یک قطعه عکس پشت نویس شده 3*4

?. کپی مدرک تحصیلی برای فارغ التحصیلان یا گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان ترم اخر دانشگاه آزاد اسلامی

?. اصل فیش واریزی (45000 ریال بابت حق عضویت و 35000 ریال برای صدور کارت به حساب شماره سیبا 106054901007 بانک ملی-شعبه زبرجد- کد 1302)

?. تکمیل فرم های مربوطه در کانون و پرنمودن فرم های مربوطه به عضویت کانون درآینده

زمان: 1/12/1388 تا 15/12/1388

مکان: همدان- دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان - ساختمان مدنی- طبقه دوم- دفتر کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان

تلفن تماس: 4494100-0811


[ سه شنبه 88/12/4 ] [ 12:45 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
          

.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 33
بازدید دیروز: 36
کل بازدیدها: 580926