سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

21 تیر ماه روز تولدم بود سال گذشته مطلبی با عنوان21 تیرماه روز بدون پلاستیک" در وبلاگ گذاشتم که باعث شد حداقل بر خانواده ام اثرگذار باشد. به صورت ناخواسته افتخاری برایم ایجاد شده که روز تولدم مقارن با روزی با عنوان محیط زیست است.

از همین رو به دلیل افزایش مصرف پلاستیک به صورت گسترده در همه فروشگاهها خبرنگار ایسنا گزارشی تهییه نمود و از نگارنده سوالاتی پرسید. که میتوانید با عنوان "محیط زیست به سرفه افتاده است" در ایسنا بخوانید. در انتهای گزارش خبرنگار سوالی را مطرح میکند  با عنوان "بالاخره چه کسی متولی فرهنگ سازی است، آیا نباید از خودمان شروع کنیم!"

از شما خواننده محترم تقاضا مندم از نگاه خود به سوال بالا پاسخ دهید.


[ دوشنبه 92/4/24 ] [ 2:24 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]

سازمان یوسنکو به مانند سالهای گذشته جایزه میشل باتیس را به فراخوان گذاشته است که موضوع آن مدیریت ذخیره گاههای زیست کره است.  

به یادبود دکتر میشل باتیس که فعالیت چشمگیری در زمینه مدیریت ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره داشته است، هر دو سال یک بار به شخصی که در این زمینه تحقیقات ارزنده‌ای انجام داده است اهدا می‌شود.

مبلغ این جایزه 6000 دلار امریکا می باشد و به پروژه‌هایی که در ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره انجام شده باشد تعلق می گیرد.

داوطلبان واجد شرایط پس از تکمیل فرم مربوط به این جایزه، آن را تا 20 مهر 1392 به گروه علوم کمیسیون ملی یونسکو به نشانی: science@irunesco.org ارسال کنند.


[ شنبه 92/4/22 ] [ 4:54 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]

چند روز قبل در پی افزایش تعداد معادن استان همدان و جدی شدن اثرات مخرب معدن کاوی طی پیگیری یکی از خبرنگاران فعال خبرگزاری ایسنا مصاحبه ای چند جانبه دولتی، مجلسی و مردمی انجام شد. جهت خواند مطلب میتونید روی لینک خبر کلیک کنید.

دولت یازدهم حق امضاء محیط زیست را برگرداند

دبیر انجمن مردم نهاد حیات سبز سرزمین همدان گرفتن حق امضاء محیط زیست‌ را عامل اصلی تخریب و از بین رفتن محیط زیست دانست.

"محمدسوزنچی"، در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در دولت دهم با تصویب عدم نیاز به گرفتن حق امضاء زیست محیطی برای انجام پروژه‌های فعالیت معادن عاملی برای از بین رفتن محیط زیست و تخریب گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری شد و قدرت مجموعه محیط زیست در این زمینه از بین رفته است.

وی افزود: امید است دولت تدبیر و امید حق امضاء محیط زیست را به این مجموعه برگرداند، چرا که این موضوع موجب نگرانی فعالان محیط زیست شده و بسیاری از فعالیت‌های معدنکاوی علاوه بر به خطر افتادن گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری سلامت مردم را نیز به خطر می‌اندازد، همچنین امور کشاورزی منطقه مورد نظر را مختل می‌کند.

 

مسؤولان برای خدمت آمده‌اند نه خیانت

آریایی‌نژاد افزود: اینکه سازمانی دغدغه زیست محیطی نداشته باشد، درست نیست، چرا که ما مسؤولان برای خدمت به مردم آمده‌ایم نه برای خیانت، بنابراین در صورتی که مجموعه‌ای دغدغه زیست محیطی نداشته باشد، به مردم خیانت کرده است.

 

فعالیت‌های معدنی غیر مجاز سیمای سد اکباتان را تخریب کرده است

"سید عادل عربی"، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه همدان، اظهار کرد: از اواخر سال 88 استعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت از اداره کل حفاظت محیط زیست در خصوص معادن محدود به مناطق تحت مدیریت این اداره کل بوده و استعلام سایر معادن به ندرت انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های معدنی مغایر ضوابط، مخرب محیط زیست تلقی می‌شوند، چراکه این گونه معادن بعد از اتمام کار باید عمل بهسازی را در محدوده معدنی انجام دهند، این در حالیست که بیشتر معادن فعال در استان بعد از اتمام کار در منطقه عملیات بهسازی انجام نداده که این موضوع موجب شده تا به عنوان واحد مخرب محسوب شوند.

 

قانون جدید منابع طبیعی به صحن علنی مجلس می‌رود

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: این قانون از سال 67 تا کنون تغییری نداشته است، اما تمامی تجربیات و مسائلی که در مورد محیط زیست، معادن و منابع طبیعی باشد، در این قانون آمده است.

 


[ سه شنبه 92/4/18 ] [ 2:18 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]

 

وب سایت   انجمن صنفی راهنمایان تهران خبر داد.

 

در جلسه (10 تیر 92) گروه برگزاری مراسم نکوداشت جشن صدمین زادروز استاد “منوچهر ستوده” به تصویب رسید:

1- مراسم در روز 28 تیر در باغ نگارستان از ساعت 18:30 تا 23 برگزار خواهد شد.

2- از آنجا که قرار است بخشی از باغ نگارستان به عنوان  موزه مفاخر و مشاهیر دانشگاه تهران درنظر گرفته شود، مجسمه استاد “منوچهر ستوده” در همین باغ و همزمان با مراسم نصب خواهد شد.

3- کاشت صدمین درخت، برپایی نمایشگاه، فروش تی شرت هایی که به امضای هنرمندان، ورزشکاران و فرهیختگان رسیده است، ارائه چند سخنرانی کوتاه و همچنین پذیرایی افطار به همراه کیک تولد استاد منوچهر ستوده جزو برنامه ها خواهد بود.

4- چنانچه علاقمند هستید در این مراسم حضور داشته باشید، لطفا به آدرس info@drsotoudeh.ir ایمیل بفرستید. لطفا عنوان ایمیل این باشد: علاقمند به حضور در مراسم جشن انجمن صنفی راهنمایان تهران خبر داد.

 

در صورت تمایل حتما شرکت کنید.

 

 


[ یکشنبه 92/4/16 ] [ 11:3 صبح ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]

دوستان ما در انجمن حمایت از حیوانات برنامه ای را با عنوان گیاه خواری حامی محیط زیست در تاریخ پنجشنبه 13/04/92 در ساعت 18 الی 20 در تالار فجر برگزار میکنند.

از همشهریان گرامی خواهشمندم در این برنامه شرکت نمایید.


[ سه شنبه 92/4/11 ] [ 11:44 صبح ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
          مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 21
بازدید دیروز: 25
کل بازدیدها: 581362