سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

مدیر موسسه حیات سبز سرزمین یکی از سمن‌های زیست محیطی و گردشگری استان همدان در گفتگو با نافع در رابطه با اجرای طرح روز بدون پلاستیک گفت:برنامه ای همزمان با روز بدون پلاستیک و با محوریت فرهنگسازی و  استفاده کمتر از کیسه‌های پلاستیکی به صورت نمادین در محل  فروش میوه و تره بارهمدان (سرگذر) در تاریخ 21 تیرماه ساعت 18برگزار می‌شود.

محمد سوزنچی با اشاره به اینکه  شهروندان باید با این مهم آشنا شوند که با جایگزین کردن کیسه‌های پارچه‌ای به جای کیسه‌های پلاستیکی در خرید روزانه می‌توانند به حفاظت از محیط زیست شهر خود کمک کنند افزود: در این برنامه2هزار پوستر با هزینه و همکاری شهروندان تهیه و توزیع شده است.

وی اضافه کرد: این طرح به این صورت است که تعدادی از زنان خانه‌دار امروز ساعت 18 خریدهای خود را بدون استفاده از کیسه‌های پلاستیکی و بااستفاده از کیسه‌های پارچه‌ای انجام می دهند و از دریافت کیسه‌های پلاستیکی از فروشندگان خودداری می‌کنند و همچنین پوستر هایی را با عنوان« ممنون کیسه پلاستیکی نمیخوام »را جهت درج بر شیشه مغازه توزیع می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کیسه‌های پلاستیکی امروزه تبدیل به یک معضل زیست محیطی شده اند یادآور شد: هدف از این اقدام اطلاع‌رسانی در خصوص استفاده صحیح و کمتر از کیسه‌های پلاستیکی و بیان پیامدهای منفی استفاده بیش از اندازه از آنها برای محیط زیست و سلامت شهروندان  وهمچنین کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی و جایگزینی آن ساک های پارچه‌ای به جای آنهاست.

 

وی افزود: طبق اذعان مغازه داران سرگذر هر مغازه به طور میانگین حدود 10 کیلو کیسه پلاستیکی به مشتریان ارائه می‌دهد که با توجه به تعداد مغازه ها در این مکان میزان مصرف کیسه‌های پلاستیکی عدد قابل توجهی در روز می‌شود.

وی همچنین اعلام کرد: در راستای اجرای این طرح که به صورت کاملا مردمی اجرا می‌شود، سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان هم برای حمایت از این طرح اقدام به توزیع کیسه‌های پارچه ای رایگان در این مکان خواهد کرد.

سوزنچی با اشاره به  اینکه طبق آمار موجود هر کدام از شهروندان همدانی در روز 2عدد است گفت: روزانه از میزان 350 تن زباله تولیدی همدان 10 تن به کیسه پلاستیکی اختصاص دارد که این زباله ها غیر قابل تجزیه هستند.

 


[ دوشنبه 94/4/22 ] [ 10:27 صبح ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]

از سری برنامه های زیست محیطی موسسه حیات سبزس رزمین همدان اجرای برنامه ای هدف مند برای فرهنگسازی کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی می باشد.
این بار در یک برنامه هدفمند از 7 تیرماه 1394 تعداد 2000 پوستر  " ماهمدانیها تصمیم گرفته ایم به خاطر حفظ محیط زیست کیسه پلاستیکی استفاده نکنیم" را با عنوان "ممنون، کیسه پلاستیکی نمیخوام را در همدان چاپ و به صورت خودجش توسط نیروهای مردمی در مغازه های سطح شهر نصب کرده ایم تا با ورود به 21 تیرماه سطح شهر همدان را از این پوسترها پوشش دهیم.
http://s6.uplod.ir/i/00638/sijinm454pcf.jpg


[ جمعه 94/4/19 ] [ 4:31 صبح ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
          

.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 44
بازدید دیروز: 36
کل بازدیدها: 580937