سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

این چند روزه گذشته اگر در مورد ببر سیبری در حال تحقیق باشید. مطالب جالبی را خواهید خواند که هر مطلب با مطلب دیگر تناقضش از زمین است تا آسمان ولی اتفاق نظری که وجود دارد این است که همه گناه را به گردن کس دیگری می اندازند.

خوب اینجاست که باید فکر کرد که این ببر و شیرها مرده اند یا کشته شده اند یا شهید شده اند؟

شما در جام جم میخونید که :

دکتر هومن ملوک‌پور، جراح دامپزشک و عضو تیم درمان ببر سیبری معتقد است، این شیرها که از 2 ماه قبل علائم بیماری مشمشه، همان عامل مرگ ببر سیبری را داشتند، قابل درمان بودند و تنها سوءمدیریت و بی‌توجهی به حیات وحش در ایران، مسبب این کشتار شده است- 

بعد در خبرگزاری سبز پرس :

 الهامی انتشار این خبر را به «هوشنگ ضیایی» مشاور معاونت محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست نسبت داد و مدعی شد که ضیایی قصد شایعه سازی درباره شیرهای باغ وحش را دارد.-

مطلبی جالب نقل از رییس سازمان در اخبار سازمان:

اگر ببرها به میانکاله منتقل می‌شدند ممکن بود زیستگاه نیز آلوده شود بنابراین برخی دامپزشکان از بروز این بیماری ابراز خوشحالی کردند.

در خبرگزاری مستقل محیط زیست به نقل از رییس سازمان محیط زیست نوشته: 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تأکید کرد: آن چیزی که به عنوان عارضه جدید (مرگ ببر نر) پیش آمده به دلیل بی توجهی مسئولان پارک ارم و عدم توجه سازمان‌هایی مثل دامپزشکی و در نهایت استفاده از غذای آلوده بوده است. 

و در آخر میتونید نتیجه گیری رییس سازمان محیط زیست را اینگونه بخونید که :

 بنابراین نه تنها روس‌ها بلکه سازمان محیط زیست نیز مسئول نیست. و مسئولان باغ وحش ارم باید فضای مناسب را تأمین کرده و دامپزشکی نیز از سلامت غذا مطمئن می‌شده است. از باغ وحش ارم گله‌مندیم.

اینجاست که واقعا سر در گم می شوم که ای بابا اصلا چرا این ببر را آوردین مگه ما کم مشکل محیط زیستی داشتیم که اینو هم اضافه کردین. کارمون به جای رسیده که روسهایی که دارن از این راه پول در می اورند هم اظهار نگرانی کرده اند.عصبانی شدم!

حالا میشه به دوستانمون بگیم حداقل این ببرها و شیرها را شهید اعلام کنند. شاید کسی فکری به حالشون بکنه و حداقل یه سرپناهی برای توله هاشون درست بکنند.

ولی خدا را شکر سال 2011 محیط زیست ایران که فکر میکردیم حداقل 2 یا 3 ماهی طول بکشه تا اتفاقی بیافته بعد آبرو مون بره را نذاشتن اینطور بشه و هنوز 20 روز نگذشته سوتی رو دادیم و باز هم تو رسانه های دنیا تابلو شدیم.

حالا چندتا سوال برام پیش آمده، که اگر شما کمک کنید بد نیست:

1- واقعا داره چه بلایی سرمون میاد؟

2-تو رو خدا اگر کسی راهکاری داره بگه ممکن اتفاقی افتاد؟

3- راست میگن که آخرت وجود داره و باید هر کی جواب اشتباهات خودش را بده یا؟

 


[ دوشنبه 89/10/27 ] [ 10:3 صبح ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]

همیشه فکر میکردم این سرمای همدان که باعث تعطیلی مدارس میشود چه مقدار بر آموزش دانش آموزان تاثیر میگذارد حالا فکر میکنم که این سرمای همدان چه بلای سر تفکر مدیریتی در بحث آموزش آورده که سیستم انقدر کند و بیهوده حرکت میکند.

اگر دوستان محترم با برنامه موسسه در هفته هوای پاک آشنا باشند. به خاطر دارند که به درخواست یکی از مدارس در سطح دبستان در شهر همدان برای آموزش محیط زیست و آلودگی هوا از سازمان محیط زیست، موسسه هماهنگی هایی را انجام داد که البته به خاطر تعطیلی یک شنبه برنامه بهم ریخت و امروز با تماسی که با مدرسه داشتیم گفته شد شما باید مجوز از حراست آموزش و پرورش برای حضور در کلاس ها بیاورید که این مساله باعث تعجب ما شد زیرا خود مدرسه درخواست همکاری کرده بود.

بعد کاشف به عمل آمد که برای حضور در سر کلاسهای درس مدارس باید حراست اداره کل آموزش و پرورش از تمامی اتفاقات با خبر باشد مثلا اگر قرار باشد ما آموزشی اصولی را در سر کلاس برگزار کنیم حراست باید آنرا تایید کند - چقدر کارشون سخته باید مباحث محیط زیستی هم بلد باشند- و این در شرایطی است که اگر یک سخنران برای یک مدرسه در سطح دبستان بخواهد سخنوری کند اصلا احتیاج به هماهنگی و مجوز نیست.

که همین مساله باعث شد ما کارگاه را تعطیل کنیم و به فکر گرفتن مجوز باشیم.

یک نکته در اینجا وجود دارد:

و آن این است که در ایران برای انجام کارهای علمی و تخصصی حتی بصورت عام المنفعه در سطح آموزش جهت مباحث محیط زیست می بایست مجوز از حراست گرفت ولی برگزاری یک برنامه نمایشی به نام سخنرانی در دبستان که واقعا دانش آموزان مطلبی را نمیفهمند و توجیه آنان سخت است اصلا مجوز نمیخواد بقول خودشان بیاید برنامه را پر کنید بگویند ما هم در هفته هوای پاک برنامه داشته ایم.

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


[ دوشنبه 89/10/27 ] [ 9:12 صبح ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]

با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفتهو توافقات انجام شده با سازمان محیط زیسو چند مدرسه شهر همدان متاسفانه به دلیل بارش برف شدید و سرمای زیاد مدارس شهر همدان تعطیل اعلام شده بنابر این کارگاه آموزشی موسسه برگزار نمیشود.

البته شایان ذکر است بعد از صاف شدن هوا این کارگاه ها مجددا اجرا خواهد شد.


[ یکشنبه 89/10/26 ] [ 2:26 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]

فعالیت های موسسه حیات سبز سرزمین در هفته هوای پاک

با توجه به اینکه هفته هوای پاک امسال از تاریخ 24 دیماه تا 30 دیماه رغم خورده است.

موسسه حیات سبز سرزمین نیز اعلام همکاری خود را با سازمان محیط زیست همدان اعلام نمود که پس از بررسی های صورت گرفته مقرر گردید تیمی از اعضای کارشناس محیط زیست موسسه جهت برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت در مدارس شهر همدان فعالیت نمایند.

لذا از کلیه علاقه مندانی که توانایی برپایی کارگاه آموزشی مرتبط یا هوای پاک را دارند دعوت میشود با شماره تماس 09367998252 روابط عمومی موسسه تماس گرفته و یا در قسمت نظرات  همکاری خود را علام نمایند.

جزوات و پاورپوینتی به همراه روش کار در مدارس را موسسه آماده کرده است، دوستانی که تمایل به همکاری دارند میتوانند از این جزوات استفاده کنند.

تا امروز تعداد 6 مدرسه در مقطع دبستان هماهنگ شده اند. و اگر مدارسی نیز در شهرستان همدان تمایل به برپایی چنین دوره های میباشند میتوانند در قسمت نظرات شماره تماس خود را گذاشته تا در اولین زمان ممکن با آنها تماس گرفته شود.



[ جمعه 89/10/24 ] [ 6:38 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]

درخواست 3000 نفر از کازرونی ها از مقام معظم رهبری
از صدور مجوز جاده سازی که تیر خلاص بر پیکره پریشان است جلوگیری کنید

 

 

 بزرگنمایی

سبزپرس- گروه محیط طبیعی: بیش از سه هزار نفر از ساکنان روستاهای اطراف دریاچه پریشان، دوستداران طبیعت و اهالی شهرستان کازرون با ارسال نامه ای به مقام معظم رهبری با اعتراض به شروع قریب الوقوع جاده سازی در تالاب بین المللی پریشان خواستار جلوگیری ایشان از نابودی این دریاچه شدند. این نامه به همراه 84 صفحه از امضاهای اهالی روستاهای اطراف دریاچه پریشان و دوستداران طبیعت و با ارسال رونوشت هایی به رییس جمهور، رییس قوه قضاییه، رییس مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان محیط زیست، دادستان کل کشور و بسیاری از وزرا و مسئولان استانی برای دفتر مقام معظم رهبری ارسال شده است. متن کامل این نامه در ادامه آمده است.

متن کامل نامه


[ یکشنبه 89/10/19 ] [ 2:34 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
          مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 10
کل بازدیدها: 581444