سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

قابل توجه دوستداران ایران و ایران زمین

بنیاد عجایب هفت‌گانه جدید جهان با برگزاری یک نظرسنجی قصد دارد، بیست‌ویکم ماه جولا‌ی سال 2009 میلا‌دی عجایب هفت‌گانه طبیعی جهان را از دیدگاه مردم معرفی کند. ‌ در این فهرست تاکنون نام دو جاذبه طبیعی ایران، یعنی غار علیصدر در استان همدان و قله دماوند در استان تهران وجود دارد. ‌ با استفاده از آدرس اینترنت  http://www.new7wonders.com/ می‌توان به صفحه رأی‌دهی دسترسی داشت و به هفت جاذبه رأی داد. ‌ برای دادن رأی به غار علی‌صدر و قله دماوند باید در محل رأی‌گیری ابتدا نام قاره آسیا انتخاب شود و سپس در یک انتخاب گزینه ‌Alisadr cave)Iran,Islamic republic of( و در انتخاب بعدی پس از انتخاب قاره آسیا ‌Mount Damavand )Iran,Islamic republic of( انتخاب شود. البته هر فرد باید هفت انتخاب متفاوت انجام دهد. پس از پایان رأی‌گیری یک ایمیل برای شما فرستاده می‌شود که باید روی لینک موجود در این ایمیل کلیک کنید. این کلیک به منزله تایید رأی‌دهی شما است. در غیر این صورت، رأی شما ارزش نخواهد داشت. رأی‌گیری برای انتخاب عجایب هفت‌گانه طبیعی جهان تا هفتم ماه جولا‌ی سال 2009 میلا‌دی ادامه خواهد داشت. ‌


[ یکشنبه 87/6/31 ] [ 11:52 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]

حمایت برنامه عمران ملل متحد از حفاظت زیست محیطی و انرژی پایدار در ایران

توسعه ی پایدار محیط زیست و بهره وری  انرژی برای توسعه ی انسانی از اهمیتی اساسی برخوردار است. همان طور که چالش های ملی برای مقابله با تخریب محیط زیست و مقابله با عدم دسترسی به خدمات انرژی مقرون به صرفه بعدی جهان شمول دارند? هر یک از کشورها نیز به تنهایی نمی توانند با تغییرات جوی? نابودی تنوع زیستی ونابودی لایه ی اوزون? مقابله کنند. UNDP به کشورها کمک می کند تا توانایی های خود را به منظور رویارویی با چالش ها در سطوح جهانی? ملی و محلی قوی تر کنند و به جستجوی بهترین نمونه های عملی بپردازند و آنها را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.  UNDPهمچنین به این کشورها کمک می کند تا سیاست گزاری های نوین به کار گیرند و به یکدیگر متصل شوند تا از طریق پروژه های پایلوت به مردم فقیر کمک کنند تا مکانی برای زندگی پایدار بسازند. 

در ایران به علت توسعه ی ناپایدار و الگوهای مصرفی  غلط ? ازدیاد جمعیت? شکافهای نهادین? اجرای قوانین نادرست و شمار دیگری از دلایل ریشه ای اجتماعی- اقتصادی ? محیط زیست و منابع طبیعی به صورت قابل توجهی در دهه های گذشته تخریب شده اند. تعهد ملی به حفظ محیط زیست و معکوس کردن رویه ی تخریب محیط زیست از طریق انعقاد بخش عمده ای از عهدنامه ها و کنوانسیون های مربوط به محیط زیست بازتاب یافته است. همچنین گنجاندن مسائل مطرح محیط زیست در چارچوب برنامه ریزی ملی و به کارگیری فعال جامعه ی مدنی برای شرکت در مدیریت محیط زیست نشانه ی بازتاب تعهد ملی در حفظ محیط زیست می باشد.

مداخله ی UNDP  در برنامه های محیط زیست در ایران شامل زمینه های مختلف زیر می شود: ظرفیت سازی و انتقال فناوری تحت عهدنامه های جهانی محیط زیست?  مشاوره در امور سیاست گزاری? مطالعات فنی? نوآوریها برای همکاری منطقه ای و پایلوت های مختلف در سطوح میدانی با خصوصیاتی همچون حکومت محلی? رویکردهای مبتنی بر جوامع محلی و ساز و کارهای عادلانه برای مدیریت منابع طبیعی و برقراری توازن  بین مسائل توسعه‌ای و مسائلی که  پایداری زیست محیطی را دربر می گیرد.

بخش اعظم بودجه برای نوآوری های مربوط به محیط زیست توسط 2 پشتوانه ی مالی ثابت تامین می شوند: صندوق تسهیلات جهانی محیط زیست و صندوق چندجانبه برای نهادینه کردن قطع نامه مونترال درباره ی مواد مخرب لایه ی اوزون. UNDP همچنین از پشتوانه های مالی اصلی خود برای دخالت استراتژیک در شاخه های مختلف برنامه ی انرژی و محیط زیست استفاده می کند. این  راه کارها برای بررسی سیاست ها و مسائل غیر معمول تنظیم شده اند. 

GEF در سال 1991 پایه گزاری شده و ارگان مالی مستقلی است که به پروژه های مفید برای محیط زیست جهانی و پروژه هایی که پایداری محل معیشت جوامع محلی را ترویج می دهند با واگذاری تسهیلات مالی حمایت می کند. با تسهیلات مالی که از طریق GEF تامین میشوند? UNDP دولت را در انجام امور زیر یاری می دهد: تعدیل و تقلیل تغییرات اقلیمی? حفظ جهانی گونه های کلیدی و حفظ اکو سیستم ها? متوقث کردن مصرف و انباشته کردن آلاینده های آلی ماندگار و کمک به نابودی آلاینده های انباشته شده? متوقف کردن روند تخریب آبهای بین المللی  و همچنین متوقف کردن و معکوس نمودن جریانهایی که منجر به تخریب زمین (خاک) مشوند.  

برای اطلاعات بیشتر درباره ی خدمات UNDP و حمایت آن از توسعه ی پایدار محیط زیست و بهینه سازی  پایدار  انرژی در ایران با آدرس زیر تماس بگیرید.

مهدی کامیاب
مدیر طرح های توسعه
رئیس گروه انرژی ، محیط زیست و مدیریت سوانح
تلفن (9821) 2860691-4 (x 421)
فکس (9821) 2286 9547


پست الکترونیکی mehdi.kamyab@undp.org :

 

برداشت: از سایت برنامه عمران سازمان ملل متحد در ایران

   http://www.undp.org.ir

 


[ چهارشنبه 87/6/20 ] [ 11:17 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]

با توجه به درخواست‏های مکرر دانشجویان جهت اعلام نمرات برتر هر رشته بالاخره با نظر آقای دکتر چراغی قرار شد که طی 10 روز آینده نفرات برتر هر رشته در این وبلاگ به نمایش درآید.

 

پس منتظر باشید.......

 

نفرات اول و دوم سوم هر گروه تا 10 روز آینده توسط این وبلاگ اعلام خواهد شد.


[ چهارشنبه 87/6/20 ] [ 11:6 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]

اینبار سایتی بسیار فعال و مرتبط با رشته محیط زیست را معرفی می‏نماییم.

 

نام سایت: بانک داده‏های محیط زیست معدنی

نشانی سایت: http://www.ngdir.ir/sitelinks/environment/index.htm


[ پنج شنبه 87/6/14 ] [ 4:36 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
          

.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 10
کل بازدیدها: 581286