سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

آیا می‌دانید که:
برای تولید یک تن کاغذ جدید باید 15 درخت تنومند را قطع کنیم؟ 

اما برای تهیه همین مقدار کاغذ از کاغذ بازیافتی احتیاج به چوب نیست .در روش بازیافتی میزان انرژی مورد نیاز به 1/4 کاهش می یابد و همچنین آب مورد نیاز در این فرایند به کمتر از 1/100 تقلیل می یابد.

·        کاغذ بازیافت شده را می توان به سهولت و بدون افت کیفیت جانشین کاغذ تازه کرد.

·        روزنامه ها راحت ترین مواد برای بازیافت کاغذ هستند.

·        کاغذ های بازیافتی معمولآ در رنگهای تیره تر موجود هستند و از نظر بهداشتی با کاغذهای سفید تفاوتی ندارند.

·         کاغذ های تحریر سفید ، کاغذ روزنامه ، دفتر مشق ، کاغذ دستگاه تکثیر ، مجله و مقوا برای بازیافت مناسب هستند.


[ سه شنبه 85/9/28 ] [ 12:4 صبح ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]

کهنسال‌ترین حیوان زمین

کهنسال‌ترین حیوان زنده‌ای که اکنون بر روی زمین زندگی می‌کند، احتمالاً یک لاک‌پشت جزایر گالاپاگوس به نام هری Harry است که اکنون در کانبرای استرالیا زندگی می‌کند.برخی بر این باورند که این لاک‌پشت، توسط چارلز داروین، از جزایر گالاپاگوس به استرالیا برده شده است. مطالعات انجام شده بر روی DNA این لاک‌پشت نیز تأیید می‌کند که او پیش از سفر تحقیقاتی مشهور سال 1835 داروین به دنیا آمده و بنابراین حداقل 170 سال سن دارد.

 

منبع:   انجمن جبهه طبیعت Time, 28 November 2005 

 

 

 

دانستنی‌هایی در مورد باکتری‌های آهن و منگنز

این باکتریها آهن دو ظرفیتی را اکسید کرده و به صورت هیدروکسید فریک آبدار و همراه ترشحات چسبنده و ژلاتینی به محیط باز می‌گردانند. لجن قهوه‌ای حاصل که بوی نامطبوعی دارد از نشانه‌های وجود این باکتریها در آب است.

آهن و منگنز در آبهای زیرزمینی بویژه در چشمه‌های آب گرم به مقدار زیاد مشاهده می‌شوند. این دو فلز می‌توانند مشکلاتی از قبیل مزه، بو و رنگ را در آب ایجاد کنند.

این باکتریها با اکسید آهن دوظرفیتی به سه ظرفیتی، سبب پدیده آب سرخ می‌شوند که در مورد منگنز سبب ایجاد آب سیاه می‌شود. باکتریهای آهن در لوله های آبرسانی حاوی بیکربنات و آهن محلول یافت می‌شوند. این باکتریها از آهن به عنوان منبع انرژی و از بیکربنات به عنوان منبع کربن استفاده می‌کنند. پس از مرگ، باکتریهای آهن تجزیه شده و تولید بو و مزه نامطلوبی می‌کنند. باکتریهای رشته‌ای لپتوتریکس و کرنوتریکس، آهن را به صورت هیدروکسید فریک ترسیب می‌کنند.

باکتریهای آهن اتوتروف بوده و آهن دوظرفیتی محلول معدنی را اکسید کرده و تبدیل به آهن سه ‌ظرفیتی نامحلول می‌کنند.

 

منبع: وبلاگ کشاورز تنها

 


[ چهارشنبه 85/9/1 ] [ 10:21 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
          

.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 39
بازدید دیروز: 28
کل بازدیدها: 581408